Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017

ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΕ ΡΟΛΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ...


Με γνώμονα, ότι το βιβλίο δεν πρέπει να χρησιμοποιείται, μόνο, ως διδακτικό εργαλείο, οι μαθητές μας, κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ενεπλάκησαν σε ποικίλες δραστηριότητες ανάπτυξης της φιλαναγνωσίας, εντός και εκτός σχολικής τάξης. Δόθηκε η δυνατότητα να δανείζονται βιβλία διαφόρων ειδών και να τα επεξεργάζονται στο σπίτι, με αγαπημένα πρόσωπα, περνώντας παραγωγικό, ποιοτικό χρόνο μαζί τους, ενώ επιστρέφοντας, στην τάξη, μοιραζόντουσαν την αναγνωστική τους αυτή εμπειρία, με τους υπόλοιπους ‘βιβλιοφάγους’ της ομάδας. 

Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, κατάφεραν να αγαπήσουν  τα βιβλία, να γίνουν κριτικοί αναγνώστες, να «συνομιλήσουν» με το κείμενο, να μυηθούνε στη μαγεία της μυθοπλασίας και να διασκεδάσουν με τρόπο δημιουργικό. Γνώρισαν διαφόρους συγγραφείς, μέσα από τα έργα τους, δείχνοντας, όμως, ιδιαίτερη προτίμηση στο πρόσωπο, του εθνικού μας παραμυθά, Ευγένιου Τριβιζά. Μάλιστα, οι μικροί μας αναγνώστες, διεξήγαγαν ψηφοφορία, με σκοπό την αναζήτηση των πιο δημοφιλών, λογοτεχνικών του βιβλίων, ενώ εν συνεχεία, θέλησαν να δημιουργήσουν τη δική τους «παραμυθοσαλάτα», με τους ήρωες από τα αγαπημένα παραμύθια που διάβασαν.

Με την διακριτική μας καθοδήγηση και έχοντας, από την πλευρά μας, το ρόλο του εμψυχωτή, τα παιδιά κατάφεραν να παράγουν αυθόρμητα τα δικά τους συγγραφικά έργα, αποδίδοντας τα γραπτά κείμενα, με τον δικό τους μοναδικό τρόπο και μέσα από τη συνεργασία και την μεταξύ τους επικοινωνία να εικονοποιούν κάθε φορά τις ιστορίες τους, αυτοσχέδιες και μη. Οι μικροί μαθητές, μέσα από αυτό το «Ταξίδι» ίσως και να αποκόμισαν εμπειρίες που κουβαλούνε οι ενήλικοι αναγνώστες, σε όλη τους τη ζωή. Το σίγουρο είναι, ότι διεύρυναν τους πνευματικούς τους ορίζοντες και απέκτησαν θετικά συναισθήματα, για τα βιβλία, γενικότερα.















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου